We are Kings... - Reisverslag uit Serachaur, Nepal van Jilt Schayik - WaarBenJij.nu We are Kings... - Reisverslag uit Serachaur, Nepal van Jilt Schayik - WaarBenJij.nu

We are Kings...

Door: jiltvanschayik

Blijf op de hoogte en volg Jilt

13 Januari 2012 | Nepal, Serachaur

Het weekend stond voor de deur nog even voor dhal bat naar binnen werken als ontbijt en dan op naar Pokhara. Deze reis is inmiddels normaal geworden voor ons en inmiddels eerder vervelend dan leuk. Vandaag zou het echter anders zijn. Na een half uurtje op de bus te hebben staan wachten kwam hij eindelijk, overvol. Twee opties op het dak of de volgende bus nemen. Dat lieten wij ons geen twee keer zeggen, voordat de buschauffeur nog iets kon zeggen zaten we er al op en gaan!

Wat volgde was een weergaloze busrit van 60 minuten over wegen vol met gaten en langs angstaanjagende afgronden. Maar wat een uitzicht en gevoel van vrijheid, heel even waande we ons Kings… (niet voor het laatst) Inderdaad heel even maar, daarna moesten we namelijk al snel weer duiken voor laag hangende stroomkabels, onze voeten intrekken voor tegenliggers en ons stevig vasten houden als onze chauff weer eens door de berm dacht te kunnen.

Om bij te komen van de busrit en de drukke eerste weken hier dachten we een relaxt weekendje naar Chitwan te boeken. De eerste dag was inderdaad nog relaxt, na een gewone busrit van 5 uur (saai eigenlijk) arriveerde we in Chitwan, hier zijn we meteen gaan fietsen en naar het ‘Elephant breeding centre’ geweest, zielig! De volgende dag hebben we eerst gekanood, daarna zouden Rob en ik een olifant gaan wassen… Inderdaad zouden, de olifant bleek namelijk toch iets meer kerel te zijn dan ons en besloot ons maar te gaan wassen, opzich niet erg behalve dan dat ik op zoek moet naar een nieuwe winddichte onderbroek :(

Na de lunch vervolgens op de rug van een olifant op zoek gegaan naar neushoorns. Het duurde even maar dan heb je ook iets. Een baby neushoorn samen met zijn moeder op nog geen 3 meter afstand, wat wil je nog meer… We were Kings again :p

Dit keerde duurde het gevoel iets langer voordat het uiteindelijk toch weer hard de kop in werd gedrukt. We hadden namelijk besloten om in een uitkijk toren midden in de jungle te gaan slapen en om daar te komen moesten we eerst een jungle walk maken. Onze gids wilde ons tevens nog krokodillen laten zien, vandaar dan ook dat we stevig door wandelen en nauwelijks om ons heen keken… Nou dat hebben we geweten, uit het niet stonden erop eens twee neushoorns op 5 meter van ons af en nee dan voel je jezelf toch even iets minder King Xd De gids greep me meteen bij mijn middel en iedereen was doodstil! Gelukkig besloten de neushoorns na kortstondig overleg en de nodige oerwoud geluiden van onze gids om toch maar te vetrekken. Pff.. dat scheelde niet veel.

Nog bijkomend van de schrik besloot onze gids om ons toch maar een spoedcursus wilde dieren te geven: Neushoorn zigzaggend wegrennen of in een boom klimmen, Tijger recht in de ogen aankijken, Beer stick together en vooral niet wegrennen! Wilde olifant bidden en naar huis bellen… Thanks!
En ja hoor wij kwamen natuurlijk nog een wilde beer tegen, hij kwam uit de struiken op een plaats waar wij 5 seconden geleden nog stonden. Stick together dan maar… no way de helft van onze groep was al vertrokken, beetje jammer maar we leven nog ;) Genoeg avontuur voor vandaag, op naar de Dhal bat bij kaarslicht en een goede borrel samen met de gids. Vooruit nog een borrel en toen nog een en toen…… en toen voelden we ons weer Kings! Een streng verboden nachtwandeling door de jungle, een gids die de weg kwijt was, een wilde olifant op 15 meter en 3 uur later waren we weer terug…

WE ARE KINGS

De volgende dag bleek het toch wel gevaarlijk te zijn geweest. De gids had nog nooit een nachtwandeling gemaakt, laat staan een wilde olifant van zo dichtbij gezien (te voet). Het verhaal van de Kings ging de volgende dag dan ook als een lopend vuurtje door Chitwan.

Mijn laatste week in Serachaur zit er inmiddels op. Vandaag het afsluitende voetbaltoernooi georganiseerd. Groot succes verhaal en foto’s volgen. Morgen gaan we beginnen aan een trekking van 6 dagen in de Himalya waarna achtereenvolgend, Katmandu, Varanasi, Agra, Jaipur, Delhi en tot slot Mumbai de volgende bestemmingen zullen zijn.

ps. Wees gerust het leven is hier niet een en al King… Ik heb deze week namelijk ook mijn eerste handwas ooit gedaan, mijn schoenen gepoetst, een buffel gemolken, meegeholpen met koken en zo kan ik nog wel even doorgaan ;)

De ballen!

• 13 Januari 2012 - 13:22

Nort:

Netjes jonge!

• 13 Januari 2012 - 15:46

Jeno:

Mij niet gezien op zo n bus, vond die bus in kreta naar het waterpark al niets :p
    Maar nog veel plezier op je reis

• 15 Januari 2012 - 20:46

Mama:

Lieve Jilt,

gelukkig had je een winddichte onderbroek aan. Als je voorzichtig doet zie ik je nog ooit terug.
    Liefs mama

• 25 Januari 2012 - 11:18

Joëlle Van Schayik:

Je maakt het wel spannend met al die wilde avonturen van je!
    Geniet er nog van!

X