Genieten in Noord India - Reisverslag uit Delhi, India van Jilt Schayik - WaarBenJij.nu Genieten in Noord India - Reisverslag uit Delhi, India van Jilt Schayik - WaarBenJij.nu

Genieten in Noord India

Door: jiltvanschayik

Blijf op de hoogte en volg Jilt

03 Februari 2012 | India, Delhi

Inmiddels zit mijn reis door Noord India er alweer op. Zometeen afscheid nemen van Lars en Niamh en dan morgen van mijn moeder en dan op naar warme Mumbai!

De reis begon in Varanasi, de heiligste stad van India. Hier hebben we in een bootje over de heilige rivier de Ganges gevaren. Indrukwekkend om te zien wat er allemaal rondom deze rivier gebeurd. Mensen wassen zichzelf en hun kleren erin, buffels nemen er een bad, gelovige uit heel India komen erheen om een slokje Ganges te proeven en verder worden er per dag z’n 200 mensen langs de rivier gecremeerd. Gewoon in het openbaar op de brandstapel ,omdat het kan. Alhoewel openbaar.. het is verboden terrein voor vrouwen, die huilen te veel. Cruijf zei het al: ‘Das toch logisch’. De resten worden gewoon in de Ganges gedumpt. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de Ganges 1,5 miljoen ziekteverwekkers per liter water bevat, terwijl de mens er slechts 500 per liter kan verdragen. Het is maar dat je het weet!

Verder hebben we hier heerlijk door de kleine straatjes van Varanasi gewandeld, het echte India voor mij. Overal zie je kleine winkeltjes, vieze koeien, (trekken zich nergens iets van aan en blijven rustig 5 minuten midden in een pad staan) apen, heilige tempels, afval en heel heel veel mensen. Drukke straatverkopers, gelovige pelgrims, fietstaxi’s, bedelende kinderen, je vind het er allemaal.

Gaaf was het bezoek aan Viswanath tempel. Hier mag je alleen naar binnen als je Hindu bent. Aangezien je alles een keer in het leven moet proberen vond ik het vandaag mooie dag om het Hindoeisme uit te proberen. Twintig minuten later en een culturele ervaring rijker besloot ik om mijn Hindoeïstische carrière alweer gedag te zeggen. Op blote voeten met een tika op het hoofd, een ketting om mijn nek en mandje vol spullen door de bruine modder struinen, apen ontwijken en slechte muziek aanhoren is namelijk niet mijn ding.

De laatste middag in Varanasi lekker pizza gegeten en gekaard en het plan was om daarna op tijd richting station te gaan voor de trein naar Agra. Dat was het plan… We hadden echter buiten spitstijd gerekend en dit in combinatie met een slome tuktuk chauffeur leverde Lars een nieuwe bijnaam op: stressman. “we halen het niet meer”, “we moeten rennen”, “kom op” en zijn favoriet “dit kan toch niet” waren slechts enkele van zijn kreten. Van 18.00 tot 18.15 hebben we vervolgens door de file gerend, een riksja genomen, overgestapt op tuktuk en al rennend over het station de trein gehaald. Aankomst 18.15, just in time! Thanks Stressman

De volgende ochtend kwamen we om 05.55 in Agra aan. Van het station direct naar ons hotel gegaan en heerlijk ontbeten in het rooftop restaurant met uitzicht op Taj Mahal, met uitzicht op de Taj Mahal, hell yeah met fucking uitzicht op de Taj Mahal! Wat zoiets dan mag kosten…taxi rit: 65 roepies (± 1 euro) champignon kaas omelet, 4x toast, jam, koffie en een mango sapje 125 roepies (± 2 euro) hotel kamer 200 roepies p.p (± 3 euro) uitzicht op de Taj Mahal, je raad het al, onbetaalbaar!

Na het ontbijt een snelle douche en toen op pad. Eerst stond het Agra Fort op de planning, vervolgens door naar de Baby Taj en genoten van het uitzicht over de rivier op de big Taj Mahal. Voordat ik vervolgens voor de tweede keer in mijn leven het Taj Mahal complex betrad heb ik eerst nog even snel van outfit gewisseld.. Daarna volgde de gebruikelijke toeristische fotoshoot Xd.

Via deze weg wil ik tevens mijn excuses maken aan de liefhebbers van feitjes. Mijn afgelopen verslagen zijn jullie er namelijk bekaaid van afgekomen en dat wil ik bij deze herstellen.

- De Taj Mahal is gebouwd in 1640 door Sjah Janan.
- Een McAloo Tikki kost 25 roepies (± 33 cent) en is vergelijkbaar met de NL euroknaller
- Een Chicken McGrill kost 30 roepies (± 40 cent)
- De beste lassi tent van Jaipur heet LassiWala, een lassi kost daar 15 roepies (± 20 cent)
- Voor 99 roepie (± 1,60 euro) heb je bij de Pizzahut een kleine pizza, 33cl cola en frietjes
- Het is in Mumbai op dit moment 50 graden warmer dan in Nederland..

Verder zoek ik voor het op markt brengen van de winddichte onderbroekenlijn nog een zakenpartner en een jurist. Knappe modellen zijn ook altijd welkom en kunnen naar mijn 06 nmmr bellen of een mailtje sturen + foto ;)

Owja het reisverslag. De reis vervolgde zich naar Jaipur, waar we na zes weken terug kwamen op aarde. Mac Donalds, KFC, Pizzahut, wat wil een man nog meer… Bier? Vrouwen? Zon? In die volgorde ;) Aangenomen dat de mascotte van Mac Donalds een vrouw is, die maar meteen besprongen (zie foto) Later bleek hij Ronald Mac Donald te heten, klinkt niet zo vrouwelijk, but who cares! Nog even een koud pilsje regelen, verplicht inpakken in kranten papier? Oke, geen probleem en genieten maar! (zie foto)

Bye Bye Jaipur, op naar Delhi voor alweer het laatste gedeelte van deze reis. Vier en half uur in air condition klas was toch net iets relaxter dan de second class reis naar Jaipur...

In Delhi de eerste dag veel monumenten bezocht, onder andere de Lotus tempel, Indian Gate, Qutab Minar en Humayun’s Tomb. Tijdens ons bezoek aan Humayun’s Tomb kreeg ik opeens een smsje van mijn moeder: ‘Ik vertrek over een half uur. Kom je bij mij in het ITC Maurya slapen? Goede douche en zwembad. Tot vanavond mama. Z’n aanbod kun je natuurlijk niet afslaan. De laatste dagen in Delhi dan ook genoten van het gezelschap van mijn moeder en de luxe.

Mumbai, 33 graden, here I come!!!

  • 03 Februari 2012 - 13:15

    Tulmaya:

    Een winddichte onderbroekenlijn? Verklaar je nader...? Zo te lezen en te zien hebben jullie je goed vermaakt! Goede reis alvast!

  • 03 Februari 2012 - 14:41

    Joëlle Van Schayik:

    Hallo Jilt !

    Fijn om te lezen dat alles nog goed met je gaat. Ik ben inmiddels aan mijn reis begonnen!

    Liefs vanuit Herndon !

  • 03 Februari 2012 - 21:34

    King Roshan:

    Een koningsleven in India.. Zijn ze daar in Mumbai wel op voorbereid? Succes en houdt ons op de hoogte!

  • 04 Februari 2012 - 10:31

    Jeno:

    Ik keek al meteen naar de temperatuur daar. hoef je er vervolgens niet nog ff in te vrijven ;)

  • 05 Februari 2012 - 07:05

    Jilt Van Schayik:

    Voorbereid.. Ze hebben het al meegemaakt :P

    Hahaha zal er de volgende keer rekening mee proberen te houden, de ijscoffee smaakt nu wel extra goed ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Delhi

Jilt

I am an honest, hard working person looking for a trainee program that provides opportunities for furthering my career in the International sector. I am reliable, responsible, well organized, creative and willing to learn new skills. My strengths include good leadership and communication skills, great fitness and motivation. I am friendly, enthusiastic and love to meet new people.

Actief sinds 03 Okt. 2011
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 27269

Voorgaande reizen:

29 September 2013 - 31 Oktober 2013

VN Jongerenvertegenwoordiger

03 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Thailand, Maleisië en Singapore

04 Februari 2012 - 02 Juli 2012

Stage Volkswagen, Mumbai

16 December 2011 - 04 Februari 2012

Stage GDI Nepal

Landen bezocht: