Goodbye Nepal, Hello India - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Jilt Schayik - WaarBenJij.nu Goodbye Nepal, Hello India - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Jilt Schayik - WaarBenJij.nu

Goodbye Nepal, Hello India

Door: jiltvanschayik

Blijf op de hoogte en volg Jilt

25 Januari 2012 | India, Vāranāsi

Vanuit een zonnig Varanasi upload ik nu mijn verslag. De afgelopen weken heb ik weer zoveel meegemaakt dat het onmogelijk is om het allemaal vertellen. In het kort zal ik de highligts met jullie delen.

13 januari was het dan zover, mijn laatste dag Serachaur en tevens de dag van het voetbaltoernooi. Iedereen had zich er al weken op verheugd en nu was het eindelijk zover. Ochtends al vroeg gewekt door kloppende kinderen aan mijn deur, vandaag was de grote dag. Na mijn laatste portie Dhal bat aan de klim begonnen samen met dertig dol enthousiaste kinderen.

Het toernooi zou om half elf beginnen, maar zoals gebruikelijk in Nepal werd dit met een halfuurtje vertraagd. Opmerkelijk genoeg was de school die +- 2 uur moest lopen op tijd. Regels zijn ook in Nepal regels en Simpali werd met een strafpunt beloont. Wat volgde was een geweldig toernooi: sportief spel, enthousiast publiek, prachtig weer, iets minder goed voetbal :p en zo kan ik nog wel even doorgeven. Na de prijsuitreiking ging iedereen dan ook meer dan tevreden naar huis.

Op de weg terug afscheid genomen van de kinderen in Serachaur. We hebben nog een groepsfoto genomen en vervolgens heb ik iedereen geknuffeld totdat ik letterlijk de bus in werd getrokken, de herinnering blijft. Al voetballend met de kinderen op de rijstvelden de koeienstront ontwijken, de bal 10 rijstvelden en 30 meter lagen halen, het kaarten en niet te vergeten de kinderen die je opwachten na het weekend en vragen wanneer we weer gaan voetballen. Dit ga ik toch wel het meest missen aan Nepal en zeker niet snel vergeten.

Tijd om na te genieten was er echter niet. Zaterdagochtend, 14 januari, namelijk meteen aan een zesdaagse trekking door de het Himalaya gebergte begonnen. Genoten van de indrukwekkende uitzichten, het warme weer overdag en tijdens de koude nachten dicht tegen Teuntje aangekropen. In een woord GEWELDIG!

Terug in Pokhara nog eventjes geparaglide en afscheid genomen van Teuntje en Jolanda. Met zijn drieën vervolgden we ons avontuur naar Kathmandu. Die busrit en voor de eerste keer ziek zijn, is niet iets wat ik jullie zal aanrijden. In Kathmandu en Gorakhpur hebben we tempels bezocht, waarna we klaar waren voor de reis naar India.

De reis Kathmandu – Varanasi is er niet een die ik snel zal vergeten. 24 januari om 06.00 stapten we op de bus in Kathmandu en ruim 26 uur later arriveerde we uiteindelijk in Varanasi, India. De eerste acht uur opgevouwen gezeten in een stuiterende Nepalese bus, met veel te harde muziek. Vervolgens vijf uur genoten van de zon en adrenaline bovenop de bus, 80 km per uur is dan opeens heel hard. Daarna de grens gepasseerd. Zo moeilijk als het in Nederland is om een Indias Visum te regelen, zo makkelijk gaat de passage hier. Zelfs zonder paspoort was het gelukt. Weer een busrit later kwamen we in Gorakphur aan waar we de trein om 23.15 naar Varanasi zou vertrekken. Na lang wachten en wat overgegeven te hebben vertrok de trein uiteindelijk rond 00.30. Leuk India, nog maar 5 maandjes te gaan :p

Foto’s volgen

ps. Op mijn facebook staan al meer foto’s

  • 25 Januari 2012 - 11:21

    Noortje:

    Heey Jilt, zo te lezen heb je echt al een super tijd daar! Veel plezier nog in India!
    Liefs, Noortje

  • 25 Januari 2012 - 11:52

    Annemarelle:

    Hi Jilt,
    Is het nog net zoals toen wij er waren? Geniet van Varanasi. Niet te wild doen in de boot en eruit vallen he;-).
    Liefs

  • 25 Januari 2012 - 15:35

    Nort:

    Voetbal verbind toch iedereen, mooi om te zien!!(eigenlijk te lezen:p) Stuur jij mijn nieuwe nummer door. A.S. vrijdag 20:45 PSV-Vite$$e anders kan ik nie smsen. Ik zal de groeten aan Jonathan van je doen.

  • 26 Januari 2012 - 13:10

    Rob Manders:

    Mooie titel van je verslag ;-)

    Oh en voor ik het vergeet; de Psv sticker in Club Amsterdam is niet meer.... ;-P

    Have fun in India, King!

  • 27 Januari 2012 - 04:57

    Jilt:

    Thanks!

    Heb de boot tocht over de ganges inmiddels overleefd :p

    Noortje veel plezier op jou stage ;)
    Rob sowieso dat ze in India en Kathmandu blijven hangen..

  • 27 Januari 2012 - 11:51

    Rob Manders:

    Vergeet niet dat ik nog in Kathmandu kom.... ;-)

  • 28 Januari 2012 - 18:45

    Agnes Willems:

    ha die jilt We zien wel aan je verslagen dat je het ererg leuk hebt. Geniet verder van je reis en stage en natuurlijk de hartrlijke gr. uit Langenboom.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Vāranāsi

Jilt

I am an honest, hard working person looking for a trainee program that provides opportunities for furthering my career in the International sector. I am reliable, responsible, well organized, creative and willing to learn new skills. My strengths include good leadership and communication skills, great fitness and motivation. I am friendly, enthusiastic and love to meet new people.

Actief sinds 03 Okt. 2011
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 27268

Voorgaande reizen:

29 September 2013 - 31 Oktober 2013

VN Jongerenvertegenwoordiger

03 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Thailand, Maleisië en Singapore

04 Februari 2012 - 02 Juli 2012

Stage Volkswagen, Mumbai

16 December 2011 - 04 Februari 2012

Stage GDI Nepal

Landen bezocht: