Sri Lanka, parel van de Indische Oceaan - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Jilt Schayik - WaarBenJij.nu Sri Lanka, parel van de Indische Oceaan - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Jilt Schayik - WaarBenJij.nu

Sri Lanka, parel van de Indische Oceaan

Door: jiltvanschayik

Blijf op de hoogte en volg Jilt

08 Mei 2012 | Sri Lanka, Colombo

Ik moet jullie helaas teleurstellen.. Dit keer geen spannende verhalen, kings avonturen of reekse bossen. Waar het aan ligt? Mischien de relaxte sfeer op Sri Lanka of het feit dat ik met twee meiden op reis was.. Dit betekent echter niet dat je maar meteen moet stoppen met lezen en zeker niet dat ik een saaie tijd heb gehad! Sri Lanka is geweldig en enorm veelzijdig, van afgelegen stranden tot toeristische surferbeaches, van luipaarden tot walvissen en van laagland tot gebergte, Sri Lanka heeft het allemaal!

Om bij het begin te beginnen. Op vrijdag 27 April hadden we een pers event voor onze nieuwe ‘Think Blue’ campagne. Na het officiele gedeelte hiervan was er een buffet en natuurlijk een open bar met Johnie Walker en Tequilla in de hoofdrol, met als resultaat een mooie teamfoto. Het gevolg was echter dat ik 45 minuten had om zowel mijn backpack te pakken als om op het vliegveld te geraken, mission impossible. Op het vliegveld aangekomen mochten we gelukkig alle rijen passeren en hoefde ik niet eens mijn backpack door te scanner te halen.. Na een vlucht van 2,5 uur kwamen we vervolgens aan in Colombo waar het stortregende, de monsoon was al begonnen en de voorspelling was dat het de komende 10 dagen zou blijven regenen. Dit in combinatie met onze hangover en een taxirit van 4 uur maakte het niet het ideale begin van de vakantie. Gelukkig stopte het na Colombo met regenen en de rest van de week hebben we alleen nog maar zon gezien.

Afgelegde route:
1 = Colombo (west kust)
2 = Hikkaduwa (zuid west kust)
3 = Tissa (zuid oost kust)
4 = Arugam Bay (oost kust)
5 = Mirissa (zuid kust)
6 = Colombo (west kust)

De eerste dag hebben we voornamelijk gerelaxed op het strand van Hikkaduwa. Zondag zijn we de hele dag onderweg geweest. Eerst hebben we het Galle Fort bezocht, vervolgens zijn we bij een turtle sanctury geweest, daarna genoten van een pilsje op het strand van Mirissa en tot slot nog een tempel bezocht. Prima dagje, avond’s in Tissa bleken wij de het hotel + zwembad voor ons alleen te hebben. Daar dan ook meteen maar van geprofiteerd door het avondeten en bier in het zwembad te laten bezorgen. Maandagochten hebben we vervolgens een safari gemaakt in het Yala national park. De natuur is er onverstelbaar mooi en we hebben onder andere olifanten, apen, vogels, krokodillen en een luipaard gespot. Vervolgens nog even gechilled in het zwembad en daarna onze reis vervolgd naar het surfers paradijs, Arugam Bay. Het eerste deel van de route ging door het Yala national park, vervolgends door de heuvels en uiteindelijk door uitgestrekte rijsvelden. Hier stonden tevens borden langs die weg die waarschuwden voor olifanten, wat niet veel later niet voor niks bleek te zijn!

We zijn drie dagen in Arugam Bay gebleven. De vibe die in Arugam Bay hangt is geniaal en moeilijk te beschrijven. Ochtend’s gaat iedereen op pad met een Riksja beladen met surfplanken. Vervolgens rond een uur of 11 keert iedereen terug om te eten en voor een siesta. Daarna herhaalt dit tafereel zich rond een uur of 3, wanneer de zon zijn kracht verliest. De avonden zijn relaxt met Lion’s bier, goed eten en een joint. De foto’s spreken voor zich!

Vanuit Arugam Bay zijn we op donderdag vertrokken naar Mirissa. Daar hebben we gerelaxed, walvissen gespot, gesnorkeld en heerlijke gegeten. Ze hadden er verse vis, lobster en jumbo prawns. (zie foto’s) Op de terugweg naar Colombo nog even langs Mac Donalds geweest voor een big mac!!! (In India hebben ze alleen maar kip en vegetarische burgers)

Acht dagen Sri Lanka was een verademende na 3,5 maand India. Even weg uit de drukte van Bombay. Het is een geweldige stad maar het vraagt voortdurend het maximale van je. Of het nou het nemen van een Riksja is, het bestellen van eten, het eten zelf of iets simpels als boodschappen doen alles kost energie. De eerste 10 minuten na terugkomst in Bombay waren vermoeiender dan de hele Sri Lanka trip bij elkaar. Toch voelde het als thuiskomen en geniet ik nog elk moment van deze stad! Bombay is Awesome!

Check de foto’s en groeten aan iedereen!

Surfen is ..

Surfing is Hope: as in, hoping you paddle your ass hard enough to even catch the wave.
Shock: from the slow realization that you’re actually catching the wave.

Surfing is Disbelief: Holy shit I’m standing up on it now!

Surfing is Greed: Hell yaaaaa I’m up now, everyone outta my f*cking way.

Surfing Temporary insanity: as you start turning and just gliding on the wave and having fun with it.

Surfing is Ecstasy: like floating on air, you’re one with the wave. Hope again/desperation: as you’re trying to prolong this awesomeness, you just don’t want it to end.

Surfing is Euphoria: OMG that was FRIGGEN’ AWESOME!!! Disbelief: Wow, did that really just happen?? Did I just do that?!? Let’s do it again…”

• 13 Mei 2012 - 12:50

Echt gaaf dat jullie een luipaard tegenkwamen!! Weer een land erbij op m'n bucketlist. Hier is er nog niks veranderd, het is nog steeds koud en nat. Bijna tijd om de scriptie in te leveren, ben blij als ik daar vanaf ben! ;-)

• 01 Juni 2012 - 15:35

Kimberley:):

Vul hier je naam in. nooit meer een verslag van je;) grapje:p fyn om te lezen datje het nog steeds zo naar je zin hebt, je zo ontzettend goed vermaakt en ik geloof dat je nog nie naar huis wilt!! Oke miss ben ik gewoon een betje jaloers;) lees wel een verslag van je als het kei en keihard regent waarschuw me dan fftjes;) haha Nee nog een superleuke tyd en geniet van alles, maar dat doe je vast en zeker!!