Let it rain!!! - Reisverslag uit Bombay, India van Jilt Schayik - WaarBenJij.nu Let it rain!!! - Reisverslag uit Bombay, India van Jilt Schayik - WaarBenJij.nu

Let it rain!!!

Door: jiltvanschayik

Blijf op de hoogte en volg Jilt

06 Juni 2012 | India, Bombay

Man, man wat is er de laatste weken weer veel gebeurd. Zoals de meeste van jullie wel weten ben ik afgelopen week 5 dagen in Nederland geweest vanwege het overlijden van mijn opa. Een kort maar krachtig tripje. Aan de ene kant was het super om iedereen weer te zien en te spreken. Terwijl het aan de andere kant een zwaar, maar mooi afscheid van opa was! Daarnaast genoten van de barbecues, de kuule, de rust (wie had gedacht dat ik dat ooit zou zeggen) and last but not least kroketten en een frikandel speciaal.

Op de terug weg naar India had ik meteen het juiste ritme weer te pakken. Bepakt met kilo’s kaas, stroopwafels, oranje koeken en jawel een fles Jagermeister kon de terugvlucht beginnen. Ik zat nog maar net of ik had mijn maat alweer gevonden. Hoe dat zo snel kan? Gezamenlijke interesse voor bier doet wonderen ;) Het service knopje om de stewardess te roepen werd dan ook veelvuldig gebruikt en op het eind kwam ze automatisch al met twee Carlsbergs aanzetten. Helaas voor haar hadden we toen net twee water nodig, leuk beroep dat stewardes zijn..

Op Abu Dhabi bleek weer eens hoe klein de wereld eigenlijk is. Terwijl ik aan het wachten was voor het boarden sprak ik willekeurig iemand aan. Bleek diegene bij een vriendin in Bombay op bezoek te gaan. Van de 24 miljoen inwoners die Bombay rijk is, ging het natuurlijk net om Sabine die bij dezelfde familie als mij woont. Helemaal willekeurig was het niet, het was namelijk een blonde chick en die lopen er nou eenmaal niet zoveel rond in olierijk Abu Dhabi, maar dat terzijde.

Dan de aankomst in India. Bij het horen van: "please remain seated until the seat belt sign has been turned off." sprongen alle Indiers massaal op. Nog halfslapend dacht ik in eerste instantie dat het om het Indiase volkslied gaat, dit veranderde echter snel toen iedereen vervolgens in de bagage rekken begon te graaien en nog voor het vliegtuig stilstond al wilden uitstappen. Begon ik toch een beetje aan mezelf te twijfelen, werdt er zojuist niet een bommelding is omgeroepen? Voordat ik echter achteraan in de polonaise kon aansluiten werdt er voor de tweede keer iets omgeroepen. Toch maar even goed luisteren: “Welcome to Mumbai.. outside is it 41 C" Ik had het kunnen weten. Na vervolgens nog een uur bij de douane hebben gewacht, stond ik eindelijk buiten. Gelukkig stonden er dit keer meer dan genoeg Riksjas klaar. Na nog even onderhandeld te hebben (het maakt in Bombay niet uit of het dag of nacht is, onderhandeld wordt er altijd) kon ik eindelijk naar bed. Welkom terug :D.

Op moment van schrijven heb ik nog vier weken Bombay te gaan. En ik ben bang dat ze voorbij zijn voordat ik er erg in heb. Op mijn stage heb ik de afgelopen vier maanden aan de launch van Jetta TSI gewerkt. Nu de launch datum (eind juni) dichterbij komt moeten alles afgehandeld worden. Aankomende weken worden de commercials opgenomen, de advertenties geplaatst en het media event: de Jetta TSI night drive, is volgende week al. Kortom drukke maar interessante weken. Daarnaast moet ik natuurlijk voor de laatste keer alle clubs en restaurants bezoeken, naar Zuid Mumbai, voetballen en natuurlijk niet te vergeten het EK volgen. Ondanks dat Nederland – Duitsland hier pas om 00.15 begint verheug ik me nu al op de volgende ochtend met mijn duitse collega’s :D.

Tot slot wil ik van de gelegenheid gebruik maken om nog even het weer met jullie door te nemen. Waar het van februari t/m april nog lekker warm was hier, is het de afgelopen maand freaking hot geweest. Temperaturen van 40+ waren de norm en tegen het eind van de maand werdt het ook nog eens ontzettend benauwd. Hopelijk worden de gebeden verhoord, klaard de lucht donker (kan dit?) en kan ik binnenkort de eerste druppels van dit jaar meemaken. Laat de monsoon maar komen. Het laatste wat ik me kan herinneren was de sneeuw in Nepal en regen pff.. daarvoor moet ik denk ik toch echt terug naar december 2011.

Pitbull – ‘Let it rain’

Ay ay ay
Let it rain over me
Ay ay ay
Let it rain over me

Foto's volgen

  • 06 Juni 2012 - 11:36

    Hein Arts:

    Heej Jilt, als je regen en water wenst. Kom dan maar weer even hier. Hier is al een paar kuub water gevallen. Succes met de Jetta!

  • 06 Juni 2012 - 18:41

    Kimberley:

    Jeetje 41 graden, ik dacht ik lees het verkeerd whaha! geniet dan nog maar even van het zonnetje, want kweeniet hoeveel je nog van de zon zal zien als het regenseizoen begint en ik kan niet wachte op de foto's dan hahahaha!!!
    Leuke foto's, nu nog in de zon;)!
    Ik hoop nu helemaal dat Nederland wint, kan niet wachten tot je een foto opstuurd van een Duitser;) Bij deze dus:P

  • 07 Juni 2012 - 06:26

    Jilt:

    Haha bedankt, vanochtend is eindelijk de eerste regen gevallen :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jilt

I am an honest, hard working person looking for a trainee program that provides opportunities for furthering my career in the International sector. I am reliable, responsible, well organized, creative and willing to learn new skills. My strengths include good leadership and communication skills, great fitness and motivation. I am friendly, enthusiastic and love to meet new people.

Actief sinds 03 Okt. 2011
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 27269

Voorgaande reizen:

29 September 2013 - 31 Oktober 2013

VN Jongerenvertegenwoordiger

03 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Thailand, Maleisië en Singapore

04 Februari 2012 - 02 Juli 2012

Stage Volkswagen, Mumbai

16 December 2011 - 04 Februari 2012

Stage GDI Nepal

Landen bezocht: