Amazing Goa!!! - Reisverslag uit Bombay, India van Jilt Schayik - WaarBenJij.nu Amazing Goa!!! - Reisverslag uit Bombay, India van Jilt Schayik - WaarBenJij.nu

Amazing Goa!!!

Door: jiltvanschayik

Blijf op de hoogte en volg Jilt

15 Maart 2012 | India, Bombay

Hehe eindelijk een plaatsje in mijn agenda gevonden om weer eens iets te schrijven. Met mij gaat alles prima. De werkdagen zijn lang, maar gaan snel voorbij. De weekenden zijn kort en gaan nog sneller voorbij Xd. Inmiddels woon ik al weer zes weken in Bombay en ben ik al drie maanden van huis. De tijd vliegt!

In februari ben ik naar de maandelijkse borrel van Nederlandse club in Bombay geweest. Ik heb bijna de hele avond met Bart de Vries van www.thefundracer.com (Hij fiets van Amsterdam naar Singapore) staan ouwehoeren onder het genot van een aantal biertjes. Daarnaast flink gebunkerd op de satesaus en gehaktballen, heerlijk en voor niets! Kortom gedragen als een echte nederlander :)

Nu ben ik net terug van vier dagen Goa. Het is slechts een uurtje vliegen van Bombay, maar wat een verschil! Aangezien onze vlucht donderdagochtend al om 05.20 zou vertrekken, was het plan om woensdag gezamenlijk te eten en daarna rustig mijn tas in te pakken en een paar uurtjes te slapen. Het liep echter iets anders. Tijdens het eten hadden we het over onze vliegverhalen en het was Louis (Engelsman) hoe kan het ook anders, die er met het sterkste verhaal van door ging. Hij was eens op stap geweest voor zijn vlucht, vervolgens straal bezopen op het vliegveld aangekomen, uiteindelijk in het vliegtuig beland en bij aankomst geen flauw benul gehad wat er zich de afgelopen twaalf uur had afgespeeld. Nu zullen de meeste van jullie waarschijnlijk niet zo iets van hebben van: Who, gaaf dat will ik ook! Maar op dat moment leek het mij, ik wil nog net niet zeggen een verrijking voor mijn leven, maar wel een mooie toevoeging aan mijn vliegverhalen arsenaal. Vervolgens dan ook op stap geweest tot 02.45, toen de riksja naar mijn kamer gepakt en onderweg nog even Holy gevierd (zie foto). Vervolgens in vijf minuten, terwijl de riksja buiten wachtte, over het hek geklommen mijn tas ingepakt, weer over het hek geklommen en op naar het vliegveld. Daarna werdt ik wakker toen we bij ons hotel in Goa aankwamen. Dus voor degenen die beweren dat inchecken, paspoort controle, boarden en/of vliegen saai is en voor de mensen met vliegangst, dit is het medicijn!

Terwijl de rest ging slapen en moe was van de reis, huh welke reis? Besloten Alex, Julian en ik om scooters te huren en Holy te vieren. Voor het eerst op een scooter en dan ook nog eens in Goa en tijdens Holy, veel beter kan niet. Onderweg werden we door iedereen bekogeld met kleuren, waarop we besloten om zelf ook maar 5 kilo kleuren te kopen. Daarna sloten we ons bij de lokale scooterbende aan en gaan was het motto. Bij terugkomst ontdekte ik dat mijn reputatie me vooruitgesneld was en ze echt King’s bier hadden. ’Hoe een groot land, klein kan zijn‘ was het toch.. ;p Zie foto’s voor het resultaat. Happy Holy everyone ;)

De tweede dag stond in het teken van arme, zielige Caroline (zo goed?). Na de verhalen over onze eerste dag, besloten we namelijk met zijn alle (achten) scooter te gaan rijden. Na vijf minuten was het plezier echter al over. Caroline kwam ten val en moest naar het ziekenhuis. Waar het uiteindelijk gellukig allemaal mee bleek te vallen. Desalnietemin die dag verder rustig aangedaan: gerelaxt bij het strand en in de avond mijn verjaardag ´in gefeiert‘.

Zaterdagochtend vroeg opgestaan en een heerlijk engels ontbijt gehad. Vervolgens heb ik vijf minuten motorrijles gehad van Julian, waarna we konden gaan toeren. Check de foto’s, bedenk er een temperatuur van 30 graden bij, het geluid van een motor, jarig zijn en vermenigvuldig dat met tien. Dan weet je ongeveer hoe het voelde: Driving the dream!!!
Zaterdagavond kon arme, zielige Caroline ;) gelukkig mee op stap en zijn we naar de beste club ooit geweest: Club Cubana bestaand uit verschillende levels, zwembaden, mooie vrouwen en voor 600 rupees open bar! Veel meer kun je je niet wensen. Na een zwemavontuur en een nachtelijke wandeling belande ik uiteindelijk rond 06.00 in mijn bed. Dit was zoals een verjaardag hoort zijn! Thanks everyone.

Zondag was een dag van relaxen aan het strand, verse mango’s eten, King’s bier drinken en naar Bob Marley luisteren. In de avond helaas vergeten mijn ´medicijn´ te nemen en de reis naar Bombay was dit keer dan ook vermoeiend en lang. Nu alweer volop aan het werk en op naar het volgende feest: 5 jaar Volkswagen India, aanstaande zaterdag.

Voor de mensen die denken: Kom op Jilt, een land van 1,2 miljard mensen en jij wilt ons doen geloven alsof er niks spannend gebeurd. Dit is de opa,oma / papa,mama versie.. ;-)

En voor de mensen die zitten te wachten op het moment dat ik eens flink van wal steek over de duitsers hier, arme zielige Caroline kan Nederlands.., vandaar ;p haha grapje!

Bedankt nog voor alle felicitaties!!!

Groeten aan iedereen.

  • 14 Maart 2012 - 19:36

    Nort:

    Haha mooi verhaal weer! Ik lees nog wel de on gecensureerde versie hopelijk...


  • 15 Maart 2012 - 07:51

    Mama:

    Ha die Jilt,

    ik begreep de saaiheid van jouw verslag ook al niet. Nu snap ik dat het de versie voor de oudjes is. Van mij mag het wel wat spannender.
    Volgens mij toch wel jouw meest uitdagende verjaardag.
    Veel plezier nog.
    mama

  • 16 Maart 2012 - 17:50

    Joëlle:

    haha Jilt, Ik vind het echt leuk om je verslagen te lezen. Ben blij dat ik nu weet wat ik moet doen om mijn vliegangst te overwinnen. Denk alleen dat ze me in de USA niet echt toestaan om alcohol te drinken en me al helemaal niet het land uit laten gaan met teveel alcohol in mijn bloed!

    geniet nog goed want de tijd vliegt idd!

    xx

  • 18 Maart 2012 - 11:02

    Jolanda:

    Goed verhaal.. Wel heel netjes en braaf. Maar ik kan me voorstellen wat een 'king' in India zou doen!
    Sher Viel spass! en nog gefeliciteerd met je verjaardag

  • 18 Maart 2012 - 12:53

    Jilt Van Schayik:

    Haha bedankt voor de reacties.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jilt

I am an honest, hard working person looking for a trainee program that provides opportunities for furthering my career in the International sector. I am reliable, responsible, well organized, creative and willing to learn new skills. My strengths include good leadership and communication skills, great fitness and motivation. I am friendly, enthusiastic and love to meet new people.

Actief sinds 03 Okt. 2011
Verslag gelezen: 593
Totaal aantal bezoekers 27269

Voorgaande reizen:

29 September 2013 - 31 Oktober 2013

VN Jongerenvertegenwoordiger

03 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Thailand, Maleisië en Singapore

04 Februari 2012 - 02 Juli 2012

Stage Volkswagen, Mumbai

16 December 2011 - 04 Februari 2012

Stage GDI Nepal

Landen bezocht: