Goodbye Bombay - Reisverslag uit Bombay, India van Jilt Schayik - WaarBenJij.nu Goodbye Bombay - Reisverslag uit Bombay, India van Jilt Schayik - WaarBenJij.nu

Goodbye Bombay

Door: jiltvanschayik

Blijf op de hoogte en volg Jilt

02 Juli 2012 | India, Bombay

Na afgelopen week al een afscheidsfeest gehad te hebben met mijn collega’s was vandaag mijn laatste dag op kantoor. Met het afscheid bij Volkswagen komt nu ook het afscheid van Bombay en daarmee India snel dichterbij. Dit weekend nog een laatste keer voetballen in het stof, feesten met mijn vrienden, Indias eten en last but not least genieten van het vrouwelijk schoon dat India te bieden heeft. Vervolgens vlieg ik maandag nacht naar Bangkok voor vier weken Thailand, Maleisie en Singapore. Deels met Nort en deels alleen. Ik heb er zin in!

Dan nu nog even over de afgelopen maand:

Ondanks de waardeloze prestaties van onze mannen heb ik me uitstekend vermaakt met het EK. Okay toegegeven de donderdag na Nederland – Duitsland was iets minder, maar daar had ik het eerlijk gezegd ook zelf nagemaakt.. Als je immers verspreid over het kantoor nederlands elftal posters ophangt, oranje koeken uitdeelt en bij het verspreiden van de EK poule Nederland voor iedereen als winnaar invult kun je iets terug verwachten :p

Waar ik in mijn laatste verslag nog uit keek naar de regen denk daar inmiddels anders over.. Ja de regen brengt de aangename verkoeling waar iedereen in de stad zo naar uit keek, maar dat is dan ook het enige goede nieuws. Dankzij het slechte afwaterings systeem staan hele straten blank en de slechte riolering zorgt ervoor dat het niet alleen water is wat er door deze straten stroomt.. Daarnaast wordt het verkeer een nog grotere chaos dan het al was en is het moeilijk om een taxi of riksja te krijgen. Tot slot wordt ook de geur er niet beter op! Binnen blijven of naar een van de vele shoppings malls gaan is dan ook de beste optie. Afgelopen week dan ook naar Infinity Mall geweest in Noord Bombay. Deze Mall heeft zelfs een achtbaan met een heuse looping, de looping is trouwens niet het spannendse element, dat komt namelijk voor rekening van een combinatie van vreemd gekraak en de reputatie van Indias onderhoud.. :D

India, het blijft je verbazen. Zo sprong er afgelopen week op de terug van het werk opeens iemand bij ons in de Riksja. Eerst dachten we nog dat hij een lift nodig had/ vriend van de Riksja chauffeur was. Na 10 seconden stopte we echter aan de kant van de weg en begonnen de man en de Riksja chauffeer tegen elkaar te schreeuwen. Normaal duurt dit een halve minuut en vervolgd ieder zijn weg weer alsof er niks gebeurt is. Dit keer bleven ze echter schreeuwen totdat ze op begeven moment tegen ons begonnen. Wat bleek de Riksja chauffeur had op de grond gespuugd en moest hier een boete van 200 Rupees voor betalen wat hij natuurlijk niet van plan was. Wat volgde was een versnelde cursus ‘hoe koop ik een ambtenaar om’ met gratis bonus cd ‘schelden in het Hindies’. De compromis kwam uiteindelijk te liggen op 50 Rupees waarna de Riksja chauff al scheldend zijn weg vervolgde.

Vrienden, Bombay en India, bedankt voor de geweldige tijd!

  • 19 Februari 2013 - 19:49

    Joost:

    Beste Jilt,

    Via; jawel: Google, ben ik terecht gekomen op jouw pagina en zie ik dat jij een stage hebt gelopen bij Volkswagen. Momenteel studeer ik International Business and Languages en ben ik op zoek naar een stage plaats. Wellicht kun jij mij helpen omdat ik zag dat jij stage hebt gelopen bij Volkswagen.

    Met vriendelijke groet,

    Joost Hoefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jilt

I am an honest, hard working person looking for a trainee program that provides opportunities for furthering my career in the International sector. I am reliable, responsible, well organized, creative and willing to learn new skills. My strengths include good leadership and communication skills, great fitness and motivation. I am friendly, enthusiastic and love to meet new people.

Actief sinds 03 Okt. 2011
Verslag gelezen: 750
Totaal aantal bezoekers 27269

Voorgaande reizen:

29 September 2013 - 31 Oktober 2013

VN Jongerenvertegenwoordiger

03 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Thailand, Maleisië en Singapore

04 Februari 2012 - 02 Juli 2012

Stage Volkswagen, Mumbai

16 December 2011 - 04 Februari 2012

Stage GDI Nepal

Landen bezocht: