Kamer zoeken in Mumbai - Reisverslag uit Bombay, India van Jilt Schayik - WaarBenJij.nu Kamer zoeken in Mumbai - Reisverslag uit Bombay, India van Jilt Schayik - WaarBenJij.nu

Kamer zoeken in Mumbai

Door: jiltvanschayik

Blijf op de hoogte en volg Jilt

07 Februari 2012 | India, Bombay

Zo zit je op kantoor, dan geniet je van het uitzicht over de baai en skyline van Mumbai, en dan scheur je achter op een motor door de smalle straatjes van Mumbai. Ik ging bij de broker langs om kamers te gaan bekijken. Kamers bekijken? Prima spring maar achterop, ik zit amper en hij geeft al vol gas. Gelukkig is mijn reactievermogen ondanks de drukke dag niet aangetast en kan ik me nog net aan zijn buik vastgrijpen. Het voelt als een bierbuik, maar dat kan het niet zijn, hij beweert immers fanatiek moslim te zijn… Onderweg bedenk ik me tevens dat hij wel een helm draagt en ik niet. Heel normaal hier, voor de chauffeur is het immers verplicht, niet voor passagiers. Veiligheid? Nope, nooit van gehoord. Dat blijkt even later wel als we vol gas tussen de files doorjagen. Als hij even later ook nog begint te bellen en met zijn linkerhand zowel het stuur als de claxon bediend, begin zelfs ik hem even te knijpen. Voorzichtig kijk ik over zijn schouder naar de snelheidsmeter, maar die werkt natuurlijk niet, waarom keek ik eigenlijk nog? Dan maar genieten, I love India

Onderweg vraagt hij nog of ik veel tijd heb? Het is immers al 20.30 (tot 19.00 gewerkt en daarna direct doorgegaan) Ik zeg dat ik de tijd heb, een kamer voor 5 maanden zoeken mag immers wat tijd kosten. Dat had ik beter niet kunnen zeggen, eerst leek het alsof ik had gezegd dat ik over 1 minuut mijn vliegtuig moest halen, we vlogen letterlijk over de drempels. Even later kwam ik er echter achter dat de haast niet voor mij was, maar dat hij eerst nog even iemand anders een kamer liet zien. Toen hij eindelijk klaar was konden we de weg vervolgen naar de eerste kamer, daar aangekomen zegt de vrouw dat ze hem minimaal voor een jaar wil verhuren en dat Mohammed (zo heet mijn broker) dat wist. Hij bevestigd dat, maar onder het motto niet geschoten altijd mis wilde hij het toch proberen, fijn. Daar gaat mijn plan om vroeg naar bed te gaan. Het is inmiddels al 21.15 geweest en nog steeds geen kamer gezien. I hate India

We vervolgen onze weg naar de volgende kamer, onderweg komt mijn grote vriend Mohammed echter een bekende tegen. Na 5 minuten in het Hindi gepraat te hebben en bij het zien van mijn inmiddels toegenomen ergernis staat hij op het punt om verder te gaan. Dan vraagt de man aan waarom ik eigenlijk achterop zit. Na gezegd te hebben dat ik op zoek ben naar een kamer, zegt hij er wel een te weten twee flats verderop. Waarom had ik ook alweer een broker ingehuurd??? Kamer bezocht zag er prima uit en ik kon er als paying guest terecht. Nog even bedongen dat er een nieuwe koelkast kwam en ik dacht mijn plekkie gevonden te hebben. I love India

Mohammed overtuigde me er echter van dat het toch beter was om de twee andere kamers ook nog even te bekijken en we vertrokken weer. Na 10 minuten begonnen de straten me bekend voor de komen. Net toen ik wou vragen waarom we niet van a naar b naar c gingen, bleek dat we van a naar c gingen en weer terug naar a. Er was een nieuwe klant voor de eerste kamer. Zo bezocht ik voor de tweede keer dezelfde kamer. Daarop besloot ik zelf de rondleiding te geven, zodat het tenminste snel zou gebeuren. Tevergeefs, voor mijn ogen hebben ze ongeveer 30 minuten staan onderhandelen over de prijs, waarna ze het uiteindelijk toch niet eens werden. Leuk, het was inmiddels al 22.30 en nog steeds niks gegeten. Pff I hate India

Na eindelijk bij de tweede kamer aangekomen te zijn, bleek dit ook een prima optie te zijn. Hij was iets ruimer dan de vorige en er was een fornuis en wasmachine aanwezig. Inmiddels was het al 23.00 en tijd voor een andere kamer was er niet. Na gevraagd te hebben welke kamer mijn grote ‘vriend’ zou nemen, stelde hij de volgende vraag: Ga je voor de rust of houd je meer van drukte en feesten? Het moge duidelijk zijn waar ik ben beland. Op 100 meter lopen van veel restaurantjes en barretjes, op 50 meter van een supermarkt die 24/7 open is. Eieren bakken bij Jilt :) I love India

Vanochtend kreeg ik een telefoontje van ene Mohammed, de kamer die ik gekozen had blijkt toch niet vrij te komen. De huidige bewoner had het contract met drie maanden verlengt. Na ongeveer vijf minuten zijn excuses aangehoord te hebben, hebben we voor vanavond een nieuwe afspraak gemaakt. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

India.. het blijft je verbazen

  • 08 Februari 2012 - 12:17

    Jilt Van Schayik:

    Voor de mensen die nog naar mijn Nepal verslagen hebben gevraagd:

    - Klik op: 'Mijn andere reizen, Stage GDI Nepal'
    (dit vind je halverwege de homepagina aan de linkerkant)
    - Klik op het reisverslag dat je wilt lezen

    Groeten

  • 09 Februari 2012 - 06:31

    :

    Haha vet, heb je nou al een kamer? Mn stage is leuk en ws kan mn opdracht gewoon doorgaan op basis van het wetsvoorstel! Office ziet er sjiek uit, ook foto's van de binnenkant? X

  • 09 Februari 2012 - 21:50

    Lars:

    Eieren bakken bij Jilt...
    Als je een bal gehakt kunt bakken dan gaat de vlag uit.

    Succes met je stage!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jilt

I am an honest, hard working person looking for a trainee program that provides opportunities for furthering my career in the International sector. I am reliable, responsible, well organized, creative and willing to learn new skills. My strengths include good leadership and communication skills, great fitness and motivation. I am friendly, enthusiastic and love to meet new people.

Actief sinds 03 Okt. 2011
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 27268

Voorgaande reizen:

29 September 2013 - 31 Oktober 2013

VN Jongerenvertegenwoordiger

03 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Thailand, Maleisië en Singapore

04 Februari 2012 - 02 Juli 2012

Stage Volkswagen, Mumbai

16 December 2011 - 04 Februari 2012

Stage GDI Nepal

Landen bezocht: